Ramowy rozkład dnia
Dzieci młodsze
6.30 – 8.15
Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, ćwiczenia porannepraca dzieci indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym stymulacyjno – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, prace porządkowe
8.15 – 8.30
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00
Śniadanie, czynności samoobsługowe, doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
9.00 – 9.15
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne
9.15 – 10.00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne
10.00 – 10.10
II śniadanie
10.10 – 10.40
Zabawy ruchowe, muzyczne , zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane
10.40 – 11.10
Spacery, pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy organizowane i swobodne, zabawy sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrody, / w przypadku złych warunków atmosferycznych wyżej wymienione zabawy w sali/.
11.10 – 11.30
Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu
11.30 – 12.15
Obiad, czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
12.15 – 12.30
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne
12.30 – 14.00
Odpoczynek poobiedni, relaksacja, słuchanie bajek literackich oraz muzycznych;
14.00 – 14.15
Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo – higieniczne
14.15 – 14.30
Podwieczorek
14.30 – 17.30
Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, prace porządkowe
Dzieci starsze
6.30 – 8.15
Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, ćwiczenia poranne praca dzieci indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym stymulacyjno – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, prace porządkowe
8.15 – 8.30
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00
Śniadanie, czynności samoobsługowe, doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
9.00 – 9.15
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne
9.15 – 10.00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne
10.00 – 10.10
II śniadanie
10.10 – 10.40
Zabawy ruchowe, muzyczne , zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane
10.40 – 11.45
Spacery, pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy organizowane i swobodne, zabawy sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrody, / w przypadku złych warunków atmosferycznych wyżej wymienione zabawy w sali/.
11.45 – 12.00
Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu
12.00 – 12.30
Obiad, czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
12.30 – 12.45
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne
12.45 – 14.15
Spacery po parku lub osiedlu, obserwowanie przyrody, zajęcia komunikacyjne, zdrowotne, zagadnienia społeczne i ekologiczne/ w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy w sali/.
14.15 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo – higieniczne
14.30 – 14.50
Podwieczorek
14.50 – 17.30
Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, prace porządkowe