Ramowy rozkład dnia

Dzieci młodsze

6.30 – 8.15

Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, ćwiczenia porannepraca dzieci indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym stymulacyjno –  kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, prace porządkowe

8.15 – 8.30

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00

Śniadanie, czynności samoobsługowe, doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

9.00 – 9.15

Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne

9.15 – 10.00

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne

10.00 – 10.10

II śniadanie

10.10 – 10.40

Zabawy ruchowe, muzyczne , zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane

10.40 – 11.10

Spacery, pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy organizowane i swobodne, zabawy sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrody, / w przypadku złych warunków atmosferycznych  wyżej wymienione zabawy  w sali/.

11.10 – 11.30

Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu

11.30 – 12.15

Obiad, czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności  prawidłowego posługiwania się sztućcami

12.15 – 12.30

Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne

12.30 – 14.00

Odpoczynek poobiedni, relaksacja, słuchanie bajek literackich oraz muzycznych;

14.00 – 14.15

Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo – higieniczne

14.15 – 14.30

Podwieczorek

14.30 – 17.30

Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, prace porządkowe

Dzieci starsze

6.30 – 8.15

Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach tematycznych, ćwiczenia poranne praca dzieci indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym stymulacyjno –  kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, prace porządkowe

8.15 – 8.30

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00

Śniadanie, czynności samoobsługowe, doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

9.00 – 9.15

Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne

9.15 – 10.00

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające, ćwiczenia gimnastyczne

10.00 – 10.10

II śniadanie

10.10 – 10.40

Zabawy ruchowe, muzyczne , zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane

10.40 – 11.45

Spacery, pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy organizowane i swobodne, zabawy sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrody, / w przypadku złych warunków atmosferycznych  wyżej wymienione zabawy  w sali/.

11.45 – 12.00

Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30

Obiad, czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności  prawidłowego posługiwania się sztućcami

12.30 – 12.45

Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne

12.45 – 14.15

Spacery po parku lub osiedlu, obserwowanie przyrody, zajęcia komunikacyjne, zdrowotne, zagadnienia społeczne i ekologiczne/ w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy  w sali/.

14.15 – 14.30

Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo – higieniczne

14.30 – 14.50

Podwieczorek

14.50 – 17.30

Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, prace porządkowe